11 პროდუქტი, რომლებიც ცხიმის წვას აჩქარებენ

0
978

გახდომის პროცესი ხშირად კალორიების შემცირებას ან გარკვეულ პროდუქტებზე უარის თქმას უკავშირდება. თუმცა წონის დაკლება მკაცრი შეზღუდვების გარეშეც შეიძლება. საკმარისია მენიუში ჩართოთ პროდუქტები, რომლებიც ცხიმის წვას აჩქარებენ. ნახეთ, რომელი პროდუქტების დამატება ღირს რაციონში.

პროდუქტები, რომლებიც ცხიმის წვას სტიმულირებენ

1. წიწიბურას იოგურტი

წიწიბურას იოგურტი (10% ცხიმიანობა) გახდომის მსურველებს შესანიშნავად შეეფერება. ცილებით მდიდარი წყარო ორგანიზმს ენერგიით ავსებს, ინსულინის დონეს არეგულირებს, ნახშირწყლებისკენ ლტოლვას ამცირებს, რაც დილა/საღამოს განსაკუთრებით აქტუალურია.

2. კინოა

კინოა მთელ 9 უცვლელ ამინომჟავას შეიცავს. მარცვლეული ნივთიერებათა ცვლას სტიმულირებს და ამით წონის შემცირებას ხელს უწყობს. დაბალანსებული და სასარგებლო პროდუქტი, სასადილოდ ან სავახშმოდ გამოგადგებათ.

3. ნუში

კაკალი ბევრ კალორიას შეიცავს, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ გასუქდებით. მითი, რომ კაკალი წონის მატებას ხელს უწყობს, უკვე მოძველდა. სასარგებლო ცხიმები და მჟავები მთელი ორგანიზმისთვის სასარგებლოა. ნუში ცხიმის წვას ხელს უწყობს, რადგან ინსულინის დონესა და დანაყრების გრძნობაზე დადებით გავლენას ახდენს. გარდა ამისა, ნუში ორგანიზმს მაგნიუმით უზრუნველყოფს, რომელიც კუნთების აღსადგენად სასარგებლოა.

4. დარიჩინი

აღმოსავლური სანელებლები, როგორიცაა დარიჩინი, ილი და ქინძი ნივთიერებათა ცვლას ბუნებრივად აჩქარებენ. დარიჩინი ბევრ უჯრედისს და ფიტოქიმიურ ნივთიერებას შეიცავს, რომლებიც სისხლში შაქრის დონეს არეგულირებენ. ამასთან სანელებელი ბევრ ანტიოქსიდანტს შეიცავს, რომლებიც თავისუფალ რადიკალებს ბლოკავენ და დაბერების პროცესს აფერხებენ.

5. გრეიფრუტი

ტკბილ–მწარე ხილი ცხიმებს და კალორიებს პრაქტიკულად არ შეიცავს და შესანიშნავად დაგანაყრებთ. გრეიფრუტი შეიცავს აქტიურ ინგრედიენტს, ნარინგინს, რომელიც საჭმლის მონელებას ხელს უწყობს. შედეგად, თავს დანაყრებულად ვგრძნობთ. გარდა ამისა, გრეიფრუტი ინსულინის და ქოლესტერინის დონეებზე დადებით გავლენას ახდენს, სისხლს წმენდს.

6. მწვანე ჩაი

მწვანე ჩაის რეგულარულად დალევის კიდევ რამდენიმე მიზეზი: ჩაიში შემავალი კატეხინები ცხიმების დამჟავებას ხელს უწყობენ. უფრო მეტიც, კოფეინი საჭმლის მონელებას სტიმულირებს და კუჭ–ნაწლავის ტრაქტს წმენდს. ჩაიში შემავალი თერმოგენული ნივთიერებები საჭმლის ენერგიას სითბოდ გარდაქმნის, რაც ნივთიერებათა ცვლას აჩქარებს და ბევრი კალორიის წვას ხელს უწყობს.

7. ვაშლის ძმარი

ვაშლის ძმრის ყოველდღიურ მენიუში დამატება მარტივი არაა, მაგრამ ძალისხმევა დადებითი ეფექტით ანაზღაურდება. ძმარი შეგიძლიათ სალათებს ან მწნილებს მოასხათ. ის საჭმლის მონელებას სტიმულირებს და შიმშილის გრძნობას აქრობს.

8. კოჭა

კოჭა შეიცავს ოლეორეზინს, რომელიც მცენარის სიცხარეს უზრუნველყოფს. მისი თერმოგენული ეფექტით უფრო მეტი ცხიმი იწვება.

9. ავოკადო

გახდომის მსურველები ავოკადოს მაღალი კალორიულობის და ცხიმების შემცველობის გამო გაურბიან. თუმცა ეს ნაყოფი სასარგებლო უჯერ ცხიმოვან მჟავებს, ასევე ვიტამინებს, მინერალებს, მიკროელემენტებს და ანტიოქსიდანტებს შეიცავს. ის ორგანიზმს ჰორმონალური ბალანსის და ინსულინის დონის დარეგულირებაში ეხმარება, წონის სტაბილურ და ჯანსაღ კლებას ხელს უწყობს.

10. ჩილი

ჩილის წიწაკაში შემავალი კაპსაიცინი საჭმლის მონელებას ხელს უწყობს. ზომიერად მიღებული სანელებელი სასარგებლოა კუჭ–ნაწლავის ტრაქტისთვის. გადაჭარბებისას კუჭი შეიძლება დააზიანოთ. აქ, ზომიერება უნდა დაიცვათ.

11. შოკოლადი

ყველაზე მოულოდნელი პროდუქტი ჩვენს სიაში. უნდა გახსოვდეთ, რომ მუქი შოკოლადის დადებით ეფექტს მხოლოდ კაკაოს 75 %–იანი შემცველობისას დაინახავთ. მასში ბევრი უჯრედისი და ძალიან ცოტა შაქარი შედის. ასევე ანტიოქსიდანტებს შეიცავს. ჭამის შემდეგ 1–2 შოკოლადის ნატეხი ტკბილეულის მოყვარულებს გაახარებს და სარგებელს მოგიტანთ.

დატოვე კომენტარი

გთხოვთ, დაწეროთ თქვენი კომენტარი!
გთხოვთ, ჩაწეროთ თქვენი სახელი აქ