11 პროდუქტი, რომლებიც ცხიმის წვას აჩქარებენ

0
885

გახდომის პროცესი ხშირად კალორიების შემცირებას და გარკვეულ პროდუქტებზე უარის თქმას უკავშირდება. თუმცა წონის დაკლება მკაცრი შეზღუდვების გარეშეც შეიძლება. საკმარისია მენიუში ჩართოთ პროდუქტები, რომლებიც ცხიმის წვას აჩქარებენ. დღეს დეტალურად გიამბობთ, თუ რომელი საკვები პროდუქტი უნდა დაამატოთ რაციონში.

პროდუქტები, რომლებიც ცხიმის წვას ხელს უწყობენ

1. წიწიბურას იოგურტი

გახდომის მსურველებს წიწიბურას იოგურტი 10%–იანი ცხიმიანობით გამოადგებათ. ის ცილების მდიდარი წყაროა, რომელიც ორგანიზმს ხანგრძლივი დროით ენერგიით ავსებს, ინსულინის დონეს არეგულირებს და ნახშირწყლებისკენ ლტოლვას ამცირებს, რაც დილა–საღამოს განსაკუთრებით აქტუალურია.

2. კინოა

კინოა მთელ ცხრა უცვლელ ამინომჟავას შეიცავს. მარცვლეული ნივთიერებათა ცვლას სტიმულირებს და ამით წონის შემცირებას ხელს უწყობს. კინოა დაბალანსებული და სასარგებლო საბაზო პროდუქტია, რომელიც სადილისა და ვახშმისთვის გამოგადგებათ.

3. ნუში

კაკალი შეიცავს ბევრ კალორიას, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მისგან გასუქდებით. დიდი ხანია მოძველდა მითი, რომ კაკალი წონის მატებას იწვევს. სასარგებლო ცხიმები და მჟავები ორგანიზმს უხდება. ნუში ცხიმის წვას ხელს უწყობს, რადგან ინსულინის დონესა და დანაყრების გრძნობაზე გავლენას ახდენს. გარდა ამისა, ნუში ორგანიზმს უზრუნველყოფს მაგნიუმით, რომელიც კუნთების აღსადგენად სასარგებლოა.

4. დარიჩინი

აღმოსავლური სანელებლები, როგორიცაა დარიჩინი, ილი და ქინძი, ნივთიერებათა ცვლის დამაჩქარებელი ბუნებრივი სტიმულატორებია. დარიჩინი შეიცავს ბევრ უჯრედისს და ფიტოქიმიურ ნივთიერებას, რომლებიც სისხლში შაქრის დონეს არეგულირებენ. ამასთან შეიცავს ბევრ ანტიოქსიდანტს, რომლებიც თავისუფალ რადიკალებს ბლოკავენ და დაბერების პროცესს ანელებენ.

5. გრეიფრუტი

ტკბილ–მწარე ხილი ცხიმებს და კალორიებს პრაქტიკულად არ შეიცავს და შესანიშნავად გვანაყრებს. გრეიფრუტი შეიცავს აქტიურ ინგრედიენტს ნარინგინს, რომელიც ორგანიზმში მოხვედრისას საჭმლის მონელებას ხელს უწყობს. შედეგად, თავს დანაყრებულად ვგრძნობთ. გარდა ამისა, გრეიფრუტი ინსულინის და ქოლესტერინის დონეზე დადებით გავლენას ახდენს, სისხლს წმენდს.

6. მწვანე ჩაი

მწვანე ჩაის რეგულარულად დალევის რამდენიმე მიზეზი არსებობს: ჩაიში შემავალი კატეხინები ცხიმების დაჟანგვას ხელს უწყობენ. უფრო მეტიც, კოფეინი საჭმლის მონელებას ხელს უწყობს და კუჭ–ნაწლავის ტრაქტს წმენდს. ჩაიში შემავალი თერმოგენული ნივთიერებები საკვების სითბოდ გარდაქმნას ხელს უწყობენ, რაც ნივთიერებათა ცვლას აჩქარებს და ბევრ კალორიას წვავს.

7. ვაშლის ძმარი

ვაშლის ძმრის ყოველდღიურ მენიუში დამატება მარტივი არაა, მაგრამ დადებითი ეფექტი ამად ღირს. ძმარი სასარგებლოა სალათების ან მარინადების მოსართავად. ის საჭმლის მონელებას სტიმულირებს და შიმშილის გრძნობას აქრობს.

8. კოჭა

კოჭაში შემავალი ოლეორეზინი მცენარის სიცხარეს უზრუნველყოფს, რომლის თერმოგენური ეფექტით ბევრი ცხიმი იწვება.

9. ავოკადო

ბევრი გახდომის მსურველი ავოკადოს მაღალი კალორიულობის და ცხიმების შემცველობის გამო უფრთხის. თუმცა ნაყოფი შეიცავს სასარგებლო უჯერ ცხიმოვან მჟავებს, ასევე ვიტამინებს, მინერალებს, მიკროელემენტებს და ანტიოქსიდანტებს. ის ორგანიზმს ეხმარება ჰორმონალური ბალანსის და ინსულინის დონის რეგულირებაში, სტაბილურ და ჯანსაღ წონის კლებას ხელს უწყობს.

10. ჩილის წიწაკა

ჩილის წიწაკაში შემავალი კაპსაიცინი საჭმლის მონელებას ხელს უწყობს. ზომიერი დოზით კუჭ–ნაწლავის ტრაქტისთვის სასარგებლოა, მაგრამ გადაჭარბებამ შეიძლება კუჭი დააზიანოს. აქ, ზომიერებაა საჭირო.

11. შოკოლადი

ჩვენ სიაში ყველაზე მოულოდნელი პროდუქტი. უნდა გესმოდეთ, რომ დადებითი ეფექტი მხოლოდ შავ შოკოლადს აქვს, რომელიც 75%–ზე მეტ კაკაოს შეიცავს. მასში შედის ბევრი უჯრედისი და ძალიან ცოტა შაქარი. ასევე შეიცავს ანტიოქსიდანტებს. ჭამის შემდეგ 1–2 ნატეხი შოკოლადი ტკბილეულის მოყვარულებს გაახარებს და სარგებელს მოგიტანთ.

დატოვე კომენტარი

გთხოვთ, დაწეროთ თქვენი კომენტარი!
გთხოვთ, ჩაწეროთ თქვენი სახელი აქ